ZAYIFLAMAK UĞRUNA ÖLMEYİN

Son yılların en önemli tehdidi, zayıflama hapları. Uzmanlar uyarıyor: Öldürüyor!

Kanal 1 Bilgi İşlem Müdürü Ertan Geyik’in 40 yaşında kalp krizinden hayatını kaybetmesi ve ölüm nedeninin uzun süredir kullandığı zayıflama hapı olabileceği iddiası, son yılların en önemli tehdidini yeniden gündeme getirdi.

Ertan Geyik’in kullandığızayıflama ilacının Tarım Bakanlığı’nın izniyle eczanelere dağıtıldığı ancak analizlerde, iştah kesici kimyasal madde ‘sibutramin’in normal dozun üstünde çıkması nedeniyle satışının yaklaşık bir ay önce durdurulduğu belirtildi.

Uzmanlar, uyarıyor. ÖLÜMCÜL OLABİLİR!

DOÇ. SELÇUK CAN: YAN ETKİLERİ ÖLÜMCÜL

“Doğal gıda takviyesi olarak pazarlanıyor, ama aslında içinde kimyasal madde bulunan bir bileşen. Yeme isteğini baskıladığı için yemek yemiyor ve zayıflıyorsunuz. Ancak bu ilaçların bir çok yan etkisi var; ağız kuruluğu, kabızlık, tansiyon ve nabız yükselmesi gibi. En önemlisi de kalbe yükleniyor ve kalp krizlerine neden olarak ani ölümlere yol açabiliyor.”

Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ruhsatlı iki zayıflama ilacı bulunduğunu belirten Can, doktor reçetesiyle satılan bu ilaçlar dışındaki ürünlere yönelmenin tehlikeli olduğunu ifade etti.

DOÇ. SİNAN DAĞDELEN: İŞLEM GÖRÜNCE DOĞAL OLAMAZ

“Bir şeyin adına doğal dediğiniz zaman insanlara sanki domates ya da salatalık gibi sunuluyor, halbuki öyle değil. Morfin de eroin de esrar da doğal maddelerdir ama yan etkileri vardır.

Bir maddeyi işlemden geçirip ambalajlayıp kullanıyorsanız isterse sarımsak olsun, bu bir ilaçtır. Bu ilaçları tedavi amaçlı kullanıyorsanız mutlaka bilimsel testlerden geçirip kullanmak gerekiyor. Bu tür ilaçların vücuda bazı faydaları olabilir ama önce biz bir ilacın vücuda faydasından çok zararlarını inceleriz.”