ECSTASY, PARKİNSON BELİRTİLERİNİ AZALTIYOR MU?

New Scientist dergisindeki habere göre, bilim adamları, Parkinson hastası maymunlar üzerinde yaptıkları deneylerde, ecstasy uyuşturucu maddesinin hastalık üzerinde olumlu etki ettiğini tespit ettiler.

Parkinson hastalığında dopamin maddesini üreten beyin hücrelerinin işlevini yitirdiği belirtilen haberde, bunun sonucu olarak yüz mimiklerinin donduğu, bacak ve kolların titremeye başladığı ve başlanan bir hareketin istem dışı sona erdiği kaydedildi. Parkinson hastalarına genel olarak beyindeki dopamin üretimini uyaran “L-Dopa” isimli ilacın verildiği ifade edilen haberde, bu ilacın hastalık belirtilerinde dalgalanmalara neden olabildiği belirtildi.

BBC televizyonuna açıklama yapan Parkinson hastası eski dublör Tim Lawrence, L-Dopa ilacıyla birlikte ecstasy aldığında, hastalığın belirtilerinin yok olduğunu ve hareketlerini kontrol edebildiğini söyledi.

BİLİM ADAMLARI UYARDI

Maymunlar üzerinde yapılan deneylerde Lawrence’in deneyiminin doğrulandığını belirten bilim adamları, ecstasy isimli uyuşturucunun ilaç olarak kullanılmaması gerektiği konusunda uyarıda bulundular.

Ecstasynin beyinde ciddi tahribat yaptığından şüphelendiklerini hatırlatan bilim adamları, bu uyuşturucu maddenin etkisini araştıracaklarını ve beyne daha az zarar veren ve Parkinson hastalarında kullanılabilen benzer kimyasal bileşimler üzerinde deney yapılacağını kaydettiler.

Amerikalı bilim adamları, daha önce sincap türü maymunlar ve babunlar üzerinde yaptıkları deneylerde, ecstasy uyuşturucusunun Parkinson hastalığına benzeyen belirtilere neden olduğunu tespit etmiş, fakat başka bilim adamları bu araştırmanın sonuçlarına kuşkuyla yaklaşmıştı.